فلسفه ی زندگی

نامه ها
راحله عزیزم رفیق قدیمی و دوست داشتنی ام یار دیرینه من ، نمیدانی چقدر ازتلفنت خوشحال شدم ، وخوشحالتر از شنیدن خبر ازدواجت وبچه دار شدنت ، چقدر خوب حالا تو هم حس های مشترکی را درک میکنیم .
راحله جان توهم درگیر مشغله های زندگی شدی، راستی حالا با دوقلوهایت هنوز وقت خواندن کتاب اسپینوزا را داری یا برسر یافتن تفوتهای نگرش دوفیلسوف هفته ها وقت میگذاری ! البته به گمانم که زمان از من وتو میگریزد.
این هم ،فصل جدیدی از زندگی است به نظرمن دریافتهای واقعی وحقیقی بیشتر در این بخش از زندگی شکل میگیرد آموخته های تئوری را میشود درجریان حقیقت زندگی به کاربست .
فلسفه ورابطه علت ومعلولی مادر وفرزند ، و کشش بینظیر یک انسان که از وجود توست هیچ چیز، جز حقیقت نمیتواند این منطق و
استدلال هارا به انسان اثبات کند .
یادم نیست نظریه نظم دربی نظمی مربوط به کدامیک از فلاسفه بود که امروز به من اثبات شد که این حقیقت ندارد زندگی وحیات بر اساس نظم است .
نظمی که درکائنات وجود دارد نشان دهنده نظم در خلقت انسان ونهاد انسان است و انسان منظم درآرامش بیشتری است . من این را درزندگی وروزمرگی یافتم .زمانی که احساس کردم که این نظریه را به کارگیرم دچار آشفتگی شدید شدم ودائم از این شاخه به آن شاخه میپریدم و در پایان روز هیچ کدام از کارهایم تمام نشده بود .
راستی راحله جان برایت پیش آمد کرده که روزهایی بنشینی وفکر کنی از کجا شروع کنی من روزهای اولی که دخترم به دنیا آمده بود را با این تجربه گذراندم موقعیت، سختی بود از آن روزهایی که مستاصل ونا امید با تنهایی با کوه عظیمی از مشکلات وترس شدید ، از آینده روبه رو بودم .
امادرلحظه ای به خودم اآمدم ونهیب زدم که تو مسئولیت داری نمیتوانی ناتوان باشی بلند شو و این افکار را دور بریز تمام آن روز را درفکر بودم برای فردایی بهتر برنامه ریزی کردم و تمرین زیاد که طبق برنامه پیش بروم .
همین که چند روزی منظم ومرتب با هر مشقتی بود برنامه هایم را انجام دادم خود به خود چرخ زندکی در جریان روان و آهنگینی به حرکت افتاد . هرروز قبل از بیدار شدن بچه ها ازخواب بیدار میشوم و کارهای خانه را انجام میدهم . بعد از بیدارشدنشان چند ساعتی را مشغول رسیدگی به آنها هستم و سپس ادامه کارهای خانه به طرز عجیبی به آرامش رسیده ام وجالبتر اینکه بچه ها هم آرام ترند .
سروقت میخوابند وسروقت بیدار میشوند و شبها یکی دوساعتی را هم برای خودم وقت دارم .بعد ازخواباندن بچه ها به طورکلی ،نظم وانضباط در هر کاری موجب آرامش و موفقیت است . خدارا شکر . راستی توهم دوقلو داری و حسابی درگیر چقدر شیرین است به زودی به دیدارت خواهم آمد ویک دل سیر باهم ،حرف میزنیم .

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط